zondag 6 maart 2011

Top 10 fouten in het fitnesscentrum


1. Niet genoeg stretchen.
Stretchen bevordert niet alleen de beweeglijkheid, het helpt ook blessures voorkomen. Vertel je klanten waarom het belangrijk is en doe het goed voor.

2. De cooling-down overslaan.
Het uitvoeren van een cooling-down voorkomt duizeligheid en flauwvallen, verlaagt de hartslag en bereidt het lichaam voor op toekomstige workouts.

3. Geen warming-up doen.
Klanten die vol gas starten, zijn de eersten die afvallen door oververmoeidheid of blessureleed. Een rustige opbouw zorgt ervoor dat het bloed sneller gaat stromen en geeft spieren de tijd om zich aan te passen.

4. Teveel gewichtheffen.
Meer is niet altijd beter. Adviseer je klanten om te trainen naar vermogen en moedig geleidelijke ophoging van de gewichten aan in voldoende tijd.

5. Te snel gewichtheffen.
Sommige mensen gebruiken snelle, heftige bewegingen om gewicht te heffen. Adviseer je klanten om langzame en gecontroleerde bewegingen te maken, zodat ze ook echt spierkracht opbouwen.

6. Te hard trainen.
Attendeer klanten erop dat ze geen gemiste workouts kunnen inhalen door zich kapot te trainen. Trainen op een middelmatig niveau is dan veel effectiever.

7. Niet intensief genoeg trainen.
Als een workout niet uitdagend genoeg is, zullen klanten ontmoedigd raken door het gebrek aan resultaat. Help ze bij het behalen van positieve resultaten door ze aan te moedigen.

8. Verkeerde houding.
Of mensen nu de fitnessapparatuur gebruiken of aan een aerobic workout meedoen, ze mogen nooit in elkaar zakken en een kromme houding aannemen. Dit kan namelijk heel slecht zijn voor de rug.

9. Niet genoeg water drinken.
Zorg ervoor dat er altijd voldoende drinkwater aanwezig is en moedig het drinken hiervan aan.

10. Het innemen van onnodige supplementen.
Adviseer je klanten om hi-energy repen en sportdrankjes te bewaren voor lange, intensieve trainingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten