woensdag 26 oktober 2011

Het verhaal van Miranda


Hoi, ik ben Miranda en in mei 2011 ben ik gestart met Personal Training bij Koen Bakker. Ik was van plan te starten met fitness gecombineerd met fysiotherapie. Eind 2011 heb ik een zware rugoperatie moeten ondergaan en helaas heb ik hier een dwarslaesie aan  overgehouden.
Na een gesprek met Koen ben ik gestart met Personal Training. Mijn doelstellingen waren het versterken van mijn rompspieren en het verbeteren van mijn rompbalans, omdat ik ook last had van rugklachten.
Voordat ik gestart ben bij Koen heb ik begeleiding gehad vanuit een revalidatiecentrum. Hoewel deze begeleiding er vooral op gericht was om te kijken of ik nog een mogelijke sta-functie kon ontwikkelen heb ik de training van mijn romp daar wel gemist.
Om optimaal te kunnen functioneren (de gehele dag werken en dus zitten) is een goede rompbalans essentieel. Koen vertelde mij dat hij wel uitdagende ideeën had om mij te trainen en dat vanuit mijn rolstoel.
En inderdaad ik heb veel verschillende uitdagende oefeningen en trainingen gehad, waardoor ik veel zekerder zit en er achter ben gekomen dat niet alle rompspieren volledig verlamd zijn.
Na 6 trainingen van een half uur heb ik dan ook besloten om verder te gaan met 12 trainingen van 1 uur.

Ik ben erg blij met de motiverende aanpak van Koen en mijn kwaliteit van leven is ook zeker toegenomen. De begrijpende en voorzichtige aanpak in het revalidatiecentrum was voor mij onvoldoende om het maximale uit mij zelf te halen.

Iedereen met fysieke klachten kan ik deze trainingen zeer aanbevelen!
Groetjes,
Miranda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten