woensdag 19 oktober 2011

Lara gaat de uitdaging aan! Week 1

Naam: Lara de Groot
Lengte: 1.63 m
Gewicht: 67 kg
Vetpercentage: 34.9 %
Beroep: studente communicatie wetenschappen
Sport: 1 uur poweryoga, 2 uur fitness en 2 keer een halfuur hardlopen per week



Lara: 'Ik heb vroeger veel gedanst. Ik heb zelfs ooit gedroomd van de balletacademie. Maar toen ik twaalf was, vonden ze me daarvoor te grof gebouwd. Van jongs af aan ben ik me dan ook erg bewust van mijn lichaam. Ik ben niet zo groot dus elk kilootje extra zie je meteen.
Sinds ik studeer, ben ik zwaarder geworden doordat ik minder ging trainen. En durf ik nauwelijks meer te dansen. Dat mooie lijf is verdwenen en daar schaam ik me voor. Ik loop nu voorzichtig wat hard en ben begonnen met fitness in de sportschool. Ik eet vegetarisch en probeer bewust te eten, maar ik krijg de extra kilo’s er niet af.’

Het is erg jammer dat Lara geen plezier meer heeft in het dansen, omdat ze vindt dat ze te zwaar is. Vegetarisch eten is geen enkel probleem als je wilt afvallen of veel wilt sporten, maar dan moet je wel de juiste dingen kiezen. Erg veel vegetariƫrs vervangen vlees geregeld door kaas. Een gemakkelijke keuze die echter veel energie en verzadigd vet levert.

Lara wil graag minder dan 60 kilo wegen. Een termijn spreken we niet af, omdat Lara bang is dat dat te veel druk geeft. Behalve dat ze wil afvallen en een goed eetpatroon wil ontwikkelen, wil ze wat meer structuur in haar trainingen, zodat ze niet het gevoel heeft dat ze zomaar wat doet. Pas als ze haar doelen heeft bereikt durft ze weer aan dansen te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten